روبی ویتا – برنامه نویسی برای کودکان

برنامه نویسی برای کودکان ، با روباتی که عاشق دستور گرفتنه: روبی!

اگر قصد ورود به برنامه‌نویسی را دارید و یا یک مدرس هستید و قصد دارید برنامه‌نویسی را به افراد با سنین مختلف یاد دهید (خصوصا آموزش برنامه نویسی برای کودکان)، باید بدانید که قبل از ورود به کدنویسی باید مدت‌ها ذهن خود را پرورش دهید تا الگوریتمیک شود.

برای اینکه ذهن خود را الگوریتمیک کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد. ذهن الگوریتمیک داشتن یعنی درگیر شدن با مسائل ریاضی؛ اما یکی دیگر از راه‌ها که شاید آن خشکی ریاضی را نداشته باشد، بازی کردن است!

اگر در جریان پروژه روبی باشید، اطلاع دارید که ما در حال ساخت رباتی جهت آموزش برنامه نویسی به علاقه مندانی که در حال شروع یادگیری برنامه نویسی می باشند هستیم؛ اما این بار برای اینکه هر کسی تجربه کار با این روبات دوست‌داشتنی را داشته باشد، یک نسخه مجازی (Virtual) از روبی را تولید کردیم و پس از چندین ماه کار معرفی می‌کنیم:

آیکن روبی ویتا

روبی ویتا

روبی-ویتا یک بازی فوق‌العاده برای الگوریتمیک کردن ذهن کاربران و آماده کردن آن‌ها برای ورود به برنامه‌نویسی است.

تصویر از محیط بازی روبی ویتا

ویتا در سه مرحله و مجموعاً در ۱۸ سطح تلاش می‌کند مفاهیمی مانند عبارت دستوری (Statement)، تابع (Function)، حلقه‌ها (Loops) و عبارات شرطی (if..else) را با بازی به کاربر آموزش دهد.

انتخاب سطح در روبی ویتا

در روبی ویتا، کاربر فقط کافی‌ست دستورات را متناسب با اتاق و محل قرار گرفتن روبی از سمت راست به خط زمان (در پایین صفحه) بکشد و سپس برنامه را اجرا کند تا روبی دستورات را یک به یک اجرا کند.

 

دریافت
روبی ویتا در دو نسخه ی ویندوز و اندروید طراحی شده و قابل دریافت می باشد.

دریافت روبی ویتا از کافه بازار

دریافت روبی ویتا از مایکت

 

روبی ویتا یک بازی بسیار عالی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان است!

ما مطمئنیم که روبی ویتا به یکی از ابزارهای مهم در آموزش برنامه‌نویسی (به ویژه در جلسات اول دوره‌ها که الگوریتم و مبانی برنامه‌نویسی تدریس می‌شود) تبدیل خواهد شد.

و ما مطمئنیم که نوجوانان و جوانان ایرانی و هر کسی که بخواهد برنامه‌نویسی را یاد بگیرد، با خاطره خوشی که از ویتا کسب خواهد کرد، به برنامه‌نویسی علاقه‌مندتر خواهد شد.

1 نظر / نظر خود را در زیر وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید